Artikel | Nyheder
Kundetælling hjælper butikker under COVID-19
Myndighedernes nye retningslinjer øger krav til butikker og varehuse. Krav, der kan være svære at indfri og overholde uden teknologisk hjælp. Her gør kundetælling det nemmere for butikker at overholde myndighedernes retningslinjer under covid-19.
Kundetælling har aldrig været vigtigere. Det er for tiden et krav fra de danske myndigheder, at der skal være et minimum antal kvadratmeter til hver enkelt kunde i de danske butikker og varehuse. Det sætter automatisk en begrænsning på antallet af kunder, der må være i butikker og varehuse landet over.
Uanset hvilken løsning man vælger, kan den kobles til en skærm, som enten kan være til rådighed for personalet eller hænge synligt ved butikkens eller varehusets indgang. På skærmen vil antallet af kunder vises. Overholdes antallet af kunder, vil tallet stå med grønt. Er der derimod for mange kunder i butikken, vil tallet lyse rødt, og kunderne vil blive bedt om at vente, til der igen er tilstrækkelig plads.
“Ved at gøre brug af en kundetæller bliver det nemt at holde øje med, hvor mange kunder der er i butikken. Det gør det nemmere for butikker og varehuse at overholde myndighedernes tiltag i kampen mod covid-19,” forklarer Casper Klingenberg, Key Account Manager og Varesikringsansvarlig ved telesikring.
“Dataene kan samtidig bruges til at informere kunderne om, hvornår der er færrest mennesker i butikken. Så kan de vælge at handle på det tidspunkt, de finder mest betryggende. Og man får dermed spredt mængden af kunder ud over hele dagen, hvilket gør det mere sikkert for alle at handle,” siger Casper Klingenberg.
Kontakt os for mere information
Vil du høre mere om vores kundetællingsløsninger, så kontakt os på tlf. 70 133 233.
Se flere artikler:
- Gode råd
Sådan sikrer I jer bedst op til ferien
- Gode råd