Privatlivspolitik for kunder ved Telesikring
Som dataansvarlig virksomhed ligger databeskyttelse os meget på sinde. Vi værner om de personoplysninger, som vi håndterer, og vi sikrer os, at vi lever op til databeskyttelseslovgivningen.
Vi giver de personer, som vi behandler oplysninger om (”de registrerede”), informationer om vores databehandlinger og om de rettigheder, som man har som registreret.
I denne privatlivspolitik beskriver vi vores behandling af oplysninger om kunder.
1. Den dataansvarlige virksomheds identitet og kontaktoplysninger
Telesikring A/S
Oddesundvej 2-4, 6715 Esbjerg N
CVR: 10665302
Tlf. +45 70 133 233
E-mail: info@telesikring.dk
Web: www.telesikring.dk
Kontakt vedrørende databeskyttelse
Hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesansvarlige.
Du kan kontakte os på følgende måder:
- På e-mail: Skriv til: GDPR@telesikring.dk, att. ”Databeskyttelsesansvarlige”
Husk at almindelig e-mail ikke er en sikker kommunikation. Skriv ikke noget i din e-mail, som er privat eller følsomt, eller som du i øvrigt synes skal beskyttes.
OBS! Vi modtager også krypterede mails igennem Nem-ID signatur på info@telesikring.dk – på den måde kan man sikre at de mails man sender, er sikret mod at uvedkommende får fat i dem. Dette er en mulighed, ikke et krav.
- Ved brev: Skriv til postadressen nævnt ovenfor, att. ”Databeskyttelsesansvarlige”.
2. Vores behandlinger af personoplysninger
Kategorier af personoplysninger
De oplysninger, som vi behandler om dig, kan omfatte:
- Almindelige personoplysninger, herunder
- identifikationsoplysninger, herunder navn, adresse, telefonnummer og e-mail
- købshistorik
- betalingshistorik samt betalingsoplysninger
- oplysninger, der indgår i vores korrespondance med dig
- CPR-nummer
- CPR-nummer i forbindelse med kreditvurdering og låneoprettelse samt underskrifter på dokumenter
- Optagelse af samtaler til uddannelsesbrug
- Vi optager telefonsamtaler til uddannelsesbrug, hvis der gives samtykke hertil. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Optagelser af telefonsamtaler opbevares på en sikker, lukket portal, og slettes efter 31 dage.
- Vi optager telefonsamtaler til uddannelsesbrug, hvis der gives samtykke hertil. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Optagelser af telefonsamtaler opbevares på en sikker, lukket portal, og slettes efter 31 dage.
Formål og retsgrundlag
Vores databehandlinger har følgende formål:
- Administration af kundeforholdet, vedligeholdelse og opdyrkning af kundeforhold samt løbende samhandel
- Statistiske formål: Der foretages analyser af samhandel og rapportering på de generelle kundeoplysninger, der indsamles
Retsgrundlaget for vores behandling af personoplysninger er:
- Ved behandling af personoplysninger i forbindelse med gennemførelse af dine bestillinger og køb, herunder bl.a. levering, kreditgivning og betaling, er retsgrundlaget for vores registrering af oplysningerne databeskyttelseslovens § 6, stk. 1, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, om behandlinger, som er nødvendige for at indgå en kontrakt og for udførelsen af kontrakten.
- Når vi registrerer oplysninger, som er krævet efter bogføringsloven eller som led i indberetningspligten til skattemyndighederne, er retsgrundlaget databeskyttelseslovens § 6, stk. 1, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, om behandling, som er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse, som påhviler den dataansvarlige.
- Retsgrundlaget for vores indsamling og registrering af de øvrige personoplysninger er databeskyttelseslovens § 6, stk. 1, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, om behandlinger, som er nødvendige for en legitim interesse, der ikke overstiges af hensynet til de registrerede. Den legitime interesse, der begrunder behandlingen, er hensynet til at fremme DJK a/s forretning og tilbyde kunder den bedste service og gode tilbud.
- Videregivelse af oplysninger om dig vil kunne ske under iagttagelse af behandlingsreglerne i databeskyttelseslovgivningen og anden dansk lovgivning. Vi vil i hvert enkelt tilfælde vurdere, om videregivelsen kræver dit udtrykkelige samtykke, eller om videregivelsen kan ske på andet retsgrundlag.
- Hvis vi videregiver generelle kundeoplysninger til andre virksomheder i koncernen med henblik på markedsføring, vil vi iagttage lovgivningens krav om de særlige procedurer, der skal følges, herunder at du får mulighed for at gøre indsigelse. Vores videregivelse vil ske i henhold til betingelserne i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, om behandlinger, som er nødvendige for en legitim interesse, der ikke overstiges af hensynet til de registrerede. Den legitime interesse, der begrunder behandlingen, er hensynet til at fremme DJK a/s forretning og tilbyde vores kunder den bedste service og gode tilbud.
- Retsgrundlaget for databehandlinger udelukkende i statistisk og videnskabeligt øjemed er databeskyttelseslovens § 6, stk. 1, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e, om behandlinger, som er nødvendige af hensyn til udførelse af en opgave i samfundets interesse. Kun oplysninger, som er nødvendige for undersøgelsen anvendes, og oplysningerne anvendes ikke til andre formål end ren statistik.
Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning hvilke type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
Som en del af den daglige drift benyttes cookies på vores hjemmeside. Læs vores Cookiepolitik for yderligere information.
Kategorier af modtagere
Vi videregiver eller overlader personoplysninger til følgende kategorier af modtagere:
- Bankforbindelser i forbindelse med administration af betalinger
- Inkasso og kreditoplysningsbureauer ved misligholdelse af lån samt ved opslag i kreditoplysningsbureau ved kreditvurdering
- Skattemyndigheder og andre myndigheder i forbindelse med lovpligtige indberetninger
- Andre virksomheder i koncernen som led i markedsføringstiltag under iagttagelse af derom gældende regler
- Vores databehandlere på grundlag af databehandleraftaler
Sikkerhed
Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommende kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Underdatabehandlere
Telesikring A/S har følgende underdatabehandlere:
- Den Jyske Kontrolcentral A/S, Lindevej 8, 6710 Esbjerg V – CVR: 12760280
- Alarmentreprise, Ahlgade 6c, 1th, 4300 Holbæk – CVR: 30134230
- Alarm Eksperten A/S, Industrivej 37, 4000 Roskilde – CVR: 10082919
- BG Alarm, Julagervænget 63, 5260 Odense S – CVR: 25164660
- Almsten Sikring ApS, Lerbakken 60, 8410 Rønde – CVR: 37828920
- Vitani A/S, Vestermarksvej 3, 8800 Viborg – CVR: 27238920
Sletning
Vi sletter oplysningerne om dig, når de ikke længere er nødvendige. Telesikring A/S følger generelt den opbevaringsfrist, der gælder efter bogføringsloven. For at sikre korrekt håndtering af tilbagevendende kundeforhold, potentielle reklamationssager og garantiforpligtelser og for at kunne leve op til vores forpligtelser, har vi vurderet, at det er nødvenligt at gemme oplysninger i op til fem år plus indeværende fra forretningsforholdet er ophørt.
Dine rettigheder
Du har efter lovgivningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Du kan gøre brug af dine persondatarettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst i denne politik.
Når du har anmodet om at få adgang til oplysninger om dig, at få dem rettet eller slettet, eller hvis du har gjort indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi, om det er muligt at imødekomme dig ønske. Vi giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter, at vi har modtaget din henvendelse. Dine rettigheder:
- Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
- Ret til berigtigelse (rettelse)
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. Vi skal i alle tilfælde tage stilling til, om vi mener din anmodning er berettiget. Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt. - Ret til sletning
Vi sletter generelt persondata, når de ikke længere er nødvendige. I særlige tilfælde har du ret til at få specifikke oplysninger om dig slettet, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage, og vi ikke har et andet grundlag for at behandle oplysningerne. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. - Ret til begrænsning af behandling
Hvis du bestrider oplysninger, som vi har registreret eller på anden vis behandler, kan du anmode os om at begrænse behandlingen af oplysningerne, indtil vi har haft mulighed for at fastslå, om oplysningerne er korrekte. Du kan også anmode om begrænsning i stedet for sletning, hvis du mener vores behandling af oplysningerne er ulovlig, eller hvis du mener vi ikke længere har brug for oplysningerne, eller hvis du mener dine legitime interesser går forud for den dataansvarliges legitime interesser. Hvis du får medhold i, at vores behandling skal begrænses, må vi fremover kun behandle oplysningerne med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser. - Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har ret til at modtage persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse persondata til en anden tjenesteudbyder. Du kan også bede os om at få oplysningerne sendt direkte fra den dataansvarlige til en anden myndighed eller virksomhed. Hvis du ønsker at bruge din ret til dataportabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
- Ret til indsigelse
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af oplysninger om dig. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af oplysningerne.
- Ret til at få information om nye formål
Hvis vi ønsker at bruge oplysninger om dig til et andet formål, end de formål, som vi tidligere har oplyst over for dig, fx i denne privatlivspolitik, har du ret til at få information herom, inden vi viderebehandler oplysningerne til det andet formål.
- Ret til at trække dit samtykke tilbage
Hvis vores behandling af dine oplysninger sker på grundlag af dit samtykke, kan du til enhver tid trække samtykket tilbage. Hvis du tilbagekalder samtykket, må vi fremover ikke længere behandle oplysningerne. Tilbagekaldelse af samtykke påvirker ikke lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykke inden tilbagekaldelsen. Hvis vi har et andet lovligt grundlag for behandling end samtykke med et selvstændigt formål – f.eks. opbevaring af oplysninger af hensyn til overholdelse af reglerne om bogføring – vil denne behandling fortsat kunne finde sted.
Hvis du ikke er tilfreds med vores svar, har du mulighed for at klage til Datatilsynet. Det gælder generelt, at hvis du er utilfreds med den måde, dine personlige oplysninger er blevet behandlet på, kan du klage til Datatilsynet, som derefter undersøger sagen og træffer en afgørelse.
Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk. NB! Du kan skrive til Datatilsynet via Digital Post på Borger.dk, hvor fremsendelsen af din henvendelse sker sikkert (krypteret). Vi anbefaler, at du bruger Digital Post, hvis din henvendelse indeholder fortrolige eller følsomme personoplysninger.
Senest opdateret: 23.02.2024